Știri locale pentru Timișoara
TIMIȘOARA ONLINE
Informații despre Timișoara și jud. Timis
TOTALnet Media Group
Google:
Parteneri:

Publicitate:



Linkuri utile:
Reguli noi pentru masinile, acumulatorii si cauciucurile uzate - Stiri Auto
Ma 19 iun 2007 08:39:46 +0300


Reguli noi pentru masinile, acumulatorii si cauciucurile uzate - Stiri Auto
Stiri Auto - Comisia Europeană va introduce o serie de restricții foarte dure la adresa agenților economici producători de deșeuri.

Comisia Europeană va introduce o serie de restricții foarte dure la adresa agenților economici producători de deșeuri. Principiul după care se va lucra va fi "Poluatorul plătește".
Obligații pentru producătorii și importatorii de autoturisme
Producătorii și importatorii de autoturisme au mai multe obligații, potrivit legislației în domeniu, printre acestea numărându-se codificarea componentelor și materialelor pentru a facilita identificarea acestora la dezmembrarea pentru reutilizare, valorificare, reciclare. Producătorii sunt obligați să publice, în colaborare cu agenții economici, în cartea tehnică, informații privind construcția autovehiculelor și a componentelor acestora, modalitățile de tratare ecologică a vehiculelor uzate. În ceea ce privește dezmembrarea și evacuarea tuturor fluidelor, trebuie să publice în cartea tehnică informații privind dezvoltarea și optimizarea metodelor de reutilizare, reciclarea și recuperarea vehiculelor uzate și a componentelor acestora, progresele realizate în domeniul valorificării și reciclării în scopul reducerii cantității de deșeuri, precum și pentru creșterea gradului de valorificare și reciclare.


1785_rabla_966_2007061983906_167.gifPuncte de colectare a mașinilor scoase din uz
Producătorii și importatorii de autoturisme mai sunt obligați să asigure și puncte de colectare a mașinilor scoase din uz în fiecare județ. Pentru orașele mai mari de 100.000 de locuitori trebuie amenajat un punct de colectare numai pentru orașul cu pricina. Fiecare agent economic care se ocupă cu colectarea vehiculelor scoase din folosire trebuie să facă public locul de colectare al acestora. Important de știut este și faptul că, ultimul posesor al unui vehicul ce urmează a fi scos din uz (VSU), în momentul în care va preda mașina colectorului, va primi de acolo un certificat de distrugere. În cazul în care agenții economici desfășoară doar activități de colectare, dar nu și de distrugere, certificatele vor fi eliberate în numele unităților de tratare cu care societatea respectivă are contract de colaborare, cu acordul scris al acestora.


Spațiu mai mare pentru stocare
Colectorii de vehicule scoase din uz (VSU-uri) sunt obligați să amenajeze suprafețe mari pentru depozitarea mașinilor pe care le primesc, pentru evitarea unor accidente legate de unele spargeri ale componentelor care conțin lichide care ar putea dăuna mediului înconjurător, dar și pentru ca unele piese (cazul parbrizului, lunetei sau geamurilor laterale) să poată fi valorificate mai târziu. Suprafața pentru colectare trebuie împărțită în zone de preluare a vehiculele scoase din uz și una în care acestea sunt depozitate temporar, până la predarea către unitățile de tratare. Această zonă trebuie să fie protejată împortiva scurgerilor de ulei mineral și să aibă o rețea de drenare a apelor provenite din ploi.


Sistem propriu de colectare a bateriilor și acumulatorilor uzați
Producătorii sunt obligați să organizeze și un sistem propriu de colectare a bateriilor și acumulatorilor uzați, prin care să asigure colectarea în spații special amenajate. Firmele au obligația să predea bateriile și acumulatorii uzați ai parcului auto către persoanele juridice care desfășoară activitatea de valorificare și de eliminare a acestor componente auto. Agenții economici au și obligația de a afișa la loc vizibil mesajul: „Predați bateriile și/sau acumulatorii uzați pentru autovehicule în vederea valorificării“. Firmele nu au voie să introducă pe piață baterii sau acumulatori care conțin mai mult de 0,0005% mercur.
Cauciucuri reciclate
Producătorii și importatorii de anvelope au obligația să colecteze cauciucurile uzate în limita cantităților intruse de ei pe piață în anul precedent. De asemenea, aceste companii pot reutiliza și reșapa cauciucurile respective. Anvelopele care nu pot fi reșapate, vor fi folosite ca zonă de tampon la pistele de raliuri și debarcadere. Orice persoană sau firmă care va cumpăra un cauciuc nou va trebui să predea la schimb unul vechi.


Crisana - Reguli noi pentru masinile, acumulatorii si cauciucurile uzate - Stiri Auto




Curs valutar:



Alte stiri:


Copyright 2007 Toate drepturile rezervate. TOTALnet Media Group

XML

www.timison.ro
e-mail: info@oron.ro

Best-top Romania - Lista de top globala Web-Top.ro ::   Firme in Romania, Expozitie Virtuala, Oferte de Afaceri, Lista firmelor romanesti